Saturday, December 25, 2010

İç pilavlı Fırınlanmış hindi;

İç Pilavlı Hindi;

1 adet 5 kg üstü hindi
Tuz
Taze çekilmiş karabiber
Taze kekik

Pilav için;
500 gr pirinç
50 gr tereyağı
500 ml kaynar tavuk suyu
1 adet büyük soğan
1 avuç çam fıstığı
1 avuç kuş üzümü
1 bardak nar suyu
2 diş sarımsak
Maydanoz, taze nane, dereotu
Tarçın, karabiber, tuz
Nar taneleri

Hindiyi 2-3 saat önceden tuzlayıp biberlerim. Amaç tuzun içine geçmesi.

Pilav için ufak doğradığım soğanları tereyağında terletiyorum, bu sırada kuş üzümlerini nar suyunda ıslatıyorum. Yumuşayan soğanlara çam fıstığı ve süzdüğüm kuş üzümünü ekleyerek soteliyorum bu aşamada sarımsakları ezip tarçınla beraber ekliyorum, daha sonra pirinci katıp rengi opak olana kadar kavuruyorum. Kavurduğum pirince kaynar tavuk suyunu ekleyip tuz ve biberini ayarlayıp kapağını kapatarak pirinçler suyu çekene kadar pişiriyorum. Pişen pilava ince kıydığım otları katıyorum. Dişe gelecek şekilde pişen pilavı tuzladığım hindinin içine doldurup hindiyi taze kekikle beraber fırın torbasına koyarak 2,5 saat 160 derece de pişiriyorum. Çıkan iç pilava nar serpiştirip dilimlediğim hindinin yanında servis ediyorum.

No comments:

Post a Comment